Polityka zwrotów i reklamacji sklepu Skinti.pl
I Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wskazanego w ust. 1 wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faksu lub drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedającego podany na stronie internetowej sklepu. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Sklepu internetowego, lub na formularzu stanowiącym załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedający niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
II Skutki odstąpienia od Umowy
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedający zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności na rzecz Konsumenta do czasu otrzymania produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. - W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien odesłać produkt na adres Sprzedającego podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu, także koszty zwrotu produktu, jeśli ze względu na swój charakter produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu produktu, będzie się znajdować w opisie produktu w Sklepie internetowym SKINTI.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, jak też w pozostałych przypadkach wskazanych w ustawie z 30 maja 2014r. o prawach konsumenta.
III Procedura składania reklamacji
- Sprzedający zobowiązany jest dostarczyć Kupującemu Produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży wolny od wad.
- W przypadku stwierdzenia wady zakupionego w Sklepie Towaru, za które Sprzedający ponosi odpowiedzialność, Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Sprzedawcy o występującej wadzie, załączając listę wadliwych produktów oraz opis występujących wad.
- Opis stwierdzonych wad powinien zwierać informacje oraz okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności: rodzaj i datę stwierdzenia wady, żądanie Kupującego dotyczące sposobu rozpatrzenia reklamacji, a także dane kontaktowe składającego reklamację.
- Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 2 powyżej, należy złożyć za pomocą tradycyjnej poczty, faksu lub drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedającego podany na stronie internetowej Sklepu. Wraz z zawiadomieniem Kupujący powinien również przesłać Sprzedawcy reklamowany Towar oraz dowód zakupu.
- Podstawą zgłoszenia reklamacyjnego jest dowód zakupu (Faktura VAT, rachunek lub paragon), zaś w przypadku dostarczenia Towaru za pośrednictwem kuriera (w przypadku uszkodzeń mechanicznych Towarów lub też niekompletności Zamówienia) – dodatkowo również protokół sporządzony przez kuriera.
- Wszelkie reklamacje rozpatrywane są przez Sprzedającego najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od daty ich wpłynięcia.
- W razie uznania reklamacji, koszty związane z reklamacją, dokonaną naprawą lub wymianą ponoszone są przez Sprzedającego. W takim przypadku, Sprzedający poinformuje Kupującego o terminie i sposobie, w jakim nastąpi wymiana towaru na wolny od wad lub obniżenie ceny.
- Reklamacji nie podlegają uszkodzenia Towaru wynikłe z winy Kupującego lub innych osób trzecich – w tym naturalne zużycie się Towaru, uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku użytkowania Towaru oraz inne wady powstałe w wyniku nieprawidłowego używania Towaru.
- Informacja nt. rozstrzygania sporów konsumenckich zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia UE w sprawie ODR znajduje się pod adresem URL http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Sprzedający informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, nie korzysta on z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, oraz nie zobowiązuje się do korzystania z platformy ODR, o której mowa w ust. 9 powyżej.
- W przypadku sporu ze Sprzedającym, Konsument może zwrócić się o pomoc i poradę do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub do organizacji konsumenckich, takich jak Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Europejskie Centrum Konsumenckie. Więcej informacji można znaleźć na stronach internetowych tych podmiotów.
IV Kontakt ze sklepem i adres do zwrotów
- Adres Sprzedającego: ul. Żwirowa 65, 05-090 Puchały
- Adres e-mail Sprzedającego: sklep@skinti.pl
- Nr telefonu Sprzedającego: 22 715 65 01 (opłaty za połączenie zgodnie z taryfą operatora)
V Postanowienia końcowe
- Treść niniejszego dokumentu jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
- Aktualna wersja Regulaminu zwrotów i reklamacji obowiązuje od dnia 26-08-2024 roku.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w treści niniejszego dokumentu ze skutkiem na przyszłość z jakiejkolwiek przyczyny, w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany funkcjonalności serwisu, wystąpienia okoliczności, z których będzie wynikało, że dane postanowienie niniejszego regulaminu narusza przepisy prawa. Zmiany niniejszego dokumentu nie mogą naruszać praw Konsumentów wynikających z uprawnień przyznanych im przed wprowadzeniem zmian, chyba że prawa te były niezgodne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
- O każdej zmianie, o której mowa w ust. 3 wyżej, Sprzedający jest obowiązany poinformować użytkowników Serwisu za pośrednictwem strony internetowej działającej w ramach Serwisu, a także (w przypadku użytkowników zarejestrowanych) za pomocą poczty elektronicznej, na zasadach przewidzianych w Regulaminie Sklepu internetowego SKINTI.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy polskiego prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy z 30 maja 2014r. o prawach konsumenta, a także odpowiednie postanowienia Regulaminu sklepu internetowego SKINTI.